Obsahová náplň projektu
Projekt byl rozdělen do několika částí, přičemž každá z těchto částí byla součástí každé etapy projektu.
Mohly jste využít semináře, workshopy, individuální
konzultace a pracovní snídaně.
- Vzdělávací semináře
Personální
Základy pracovněprávní problematiky -
přijímání zaměstněnců, smlouvy, odměňování zaměstnanců, ukončení zaměstnání.
Slaďování rodinného a pracovního života I.
- vyrovnávání se s diskriminací na trhu práce a při konkurenci podnikatelů, slaďování rodinného a pracovního života Slaďování rodinného a pracovního života II.
-
slaďování osobního, rodinného a pracovního života - jak na něj, jak komunikovat se zaměstnavatelem či partnerem, modelové situace, příklady z praxe, kazuistiky, sdílení zkušeností, cvičení
Ekonomické
- základní otázky k zahájení podnikání, povinnosti podnikatele, právní předpisy
- základy účetní a daňové problematiky pro podnikatele, stanovení nákladů, vedení rozpočtu, podnikatelský záměr apod.
- financování podnikání, bankovní a finanční služby pro podnikatele, dotační politika, získání náhledu na to, kde získat finanční podporu pro sebe a své zaměstnance
Marketingový seminář
- základní informace o marketingu, vhodných formách pro malé a střední podnikatelky, nástrojích, terminologii, jak vypadá marketingový proces, situační analýza, strategie, jak pečovat o zákazníky, příklady komunikace, jak se vyvarovat hlavních chyb, které vedou ke zbytečným nákladům, co je podnikatelský plán, atd.
Celkem mohla jedna účastnice absolvovat až 8 seminářů.
B. Workshopy
Personalistika
- Metody vedení a výběru zaměstnanců, vedení pracovního pohovoru, práce v týmu, týmové role.
Prezentační dovednosti
- Úspěšná příprava a provedení prezentace, zvládání obtížných situací při prezentaci, interakce s účastníky prezentace
- Teorie i praktický nácvik.
Obchodní a komunikační dovednosti
- příprava, průběh a zakončení obchodního jednání, obchodní techniky, vyjednávání a argumentace, typologie zákazníkůVerbální a neverbální komunikace, komunikační techniky, řešení konfliktů.
Image podnikatelky
- Image podnikatelky informace, jak vystupovat, jak se oblékat, symbolika barev, společenské chování
Etiketa podnikatelky
- Základní pravidla protokolu a obecné zásady společenské etiketa
- Běžné i zvláštní slavnostní příležitosti
- Chování v různých situacích
- Písemná komunikace a telefonování
- Specifické situace a společenská etiketa, etiketa a etiketa ve firmě
Time management a organizace práce
- zdokonalení postupů a technik, které lépe umožní využít nejen pracovní čas
- rozvinout schopnosti určovat priority úkolů na základě jejich důležitosti a naléhavosti
Marketing
- účastnice se naučí krok za krokem vytvářet vlastní marketingový plán, kterému rozumí a bude šitý na míru jejich podnikání
Řízení lidí
- vedení lidí a týmová spolupráce
- styly vedení lidí
- motivace zaměstnanců
- hodnocení zaměstnanců
- jak vytvářet a vést týmy
- efektivní tým a styly rozhodování v týmu
Právní workshop služby
Právní workshop obchod
Ekonomický workshop
- Individuální konzultace
- řešila konkrétní bariéry v podnikání každé podnikatelky
- konzultace poskytovali odborníci z oblasti personální politiky, ekonomické oblasti, marketingové oblasti, slaďování rodinného a pracovního života, právník a grafik
Jedna účastnice mohla využít až 27 hodin bezplatných konzultací s poradci z oblastí – ekonomie, marketing, právo, personalistika, Soft skills, slaďování rodinného a prac.života, osobní koučink, stylistka.
- Besedy u kulatého stolu pro podnikatelky – pracovní snídaně
- vzájemné spolupráce mezi podnikatelkami v regionu
- cílem takovéhoto neformálního setkání je představení podnikatelských záměrů a navázání obchodních kontaktů
Jedna účastnice se mohla zúčastnit několika besed u kulatého stolu.